dinsdag 16 september 2014

Afvallen met Natasja, week 8

Yes, na de dip van vorige week, is de lijn omlaag weer doorgezet.
Er zijn weer 1,2 kg eraf en zit nu gelukkig onder het gewicht van 2 weken geleden, nadat ik vorige week onverwacht was aangekomen.
Ik had namelijk extra gesport (handbalwedstrijden gespeeld), dus ik had verwacht dat ik zou afvallen.
Pantea wist mij duidelijk te maken dat het aankomen van vorige week te maken heeft met 2 zaken:
1. Creƫeren van spiermassa, anders konden mijn cm's niet zijn afgenomen
2. Handbal is geen krachtsport en dus ben je regelmatig buiten adem als je een sprintje getrokken hebt. Elke keer als je buiten adem bent, ziet je lichaam dit als een stressreactie. Het lichaam beschermt zich daartegen door "reserves vast te houden" voor de volgende stresssituatie.
Na deze uitleg was ik een stuk geruster, maar ik moest het natuurlijk wel nog zien.

En wat blijkt, nu de draad gewoon weer opgepakt te hebben, gaan de lijn inderdaad gewoon weer omlaag. Zelfs ondanks het feit dat ik een etentje heb gehad. Helaas geen cm's deze week.
Ik heb er wel op gelet dat ik bij elke gang alleen maar visgerechten pakte en ook de frietjes en gebakken aardappeltjes heb ik laten staan. Het toetje kon ik echter niet afslaan, maar ik heb (voor mijn gevoel) gekozen voor de minst slechte optie, namelijk het kaasplankje en niet voor alle ijssoorten of andere lekkere zoete deserts.
Ik heb heerlijk genoten van de 4 verschillende stukjes kaas. Dat was echt een genot.
Afgelopen week was een goede les voor mij. Ik weet nu dat mijn lichaam best wel extreem reageert op anders sporten dan krachtsport. Dus dat moet ik voorlopig dan ook niet doen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten