dinsdag 15 juli 2014

Afvallen met Natasja, de start

Laat ik me even voorstellen. Ik ben Natasja en word volgende maand 43 jaar. Na jarenlang topsport (handbal) te hebben bedreven, ben ik inmiddels 18 jaar geleden van het ene op het andere moment gestopt zonder af te trainen. Wat een blunder !!! Het gevolg was dat ik in 2 maanden tijd bijna 25 kg aankwam. Daarna nog 2 zwangerschappen eroverheen, waar ook nog de nodige kilootjes bleven hangen. Ik heb altijd (ook in mijn topsportperiode) flinke benen en billen gehad, maar had nooit een buik. Echter nadat ik de 40 gepasseerd was, kreeg ik ook ineens een buik, wat ik heel erg vervelend vind. Bovendien namen de kilo ook geleidelijk aan verder toe, tot inmiddels 118 kg.
Uiteraard heb ik van alles geprobeerd. Ik ben onder begeleiding geweest van diƫtistes, die niet begrepen wat er met mij aan de hand was. Ik ben in het ziekenhuis onderzocht of mijn organen wel goed functioneerde, maar dat bleek allemaal normaal te zijn. Ik heb zelfs op eigen initiatief contact opgenomen met het Centrum voor Obesitas, waar ik 1,5 jaar een programma heb gevolgd onder begeleiding van een arts, een fysio, een diƫtist en een psycholoog. Dit moest toch wel de oplossing zijn. Maar helaas, slechts 4 kg kwijt in 1,5 tijd.
Via een collega kwam ik in contact met Nederland Slank, waar ik mij meteen voor de nieuwsbrief heb aangemeld. De verhalen die voorbij komen in combinatie met de foto's spraken mij natuurlijk heel erg aan. Toen ik mij er nog meer in ben gaan verdiepen, bleek dat met name die dikke buik mogelijk te maken kon hebben met je hormoonhuishouding. En dat is nu precies waar Nederland Slank zich op richt. Dus vorige week heb ik in overleg met mijn man, de stoute schoenen aangetrokken en mij aangemeld.
Gisteren is Marianne van de Prikdienst Nederland bij mij thuisgeweest en heeft de nodige buisjes bloed afgenomen. Nu is het afwachten op de uitslagen van het bloed en mijn voedingsvoorschrift dat daaruit volgt.
Ik kan niet wachten, want ik ben ervan overtuigd dat dit de oplossing voor mijn probleem moet zijn !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten